Picasso, de moderne kunst en de Hollanders
Samenvatting
Recensie van Jan van Adrichem (2001) De ontvangst van de moderne kunst in Nederland. Picasso als pars pro toto. Amsterdam, Prometheus 583 p.
Recensie van Jan van Adrichem (2001) De ontvangst van de moderne kunst in Nederland. Picasso als pars pro toto. Amsterdam, Prometheus 583 p.
Cor Blok is emeritus-hoogleraar geschiedems van de moderne kunst aan de Universiteit Leiden en was werkzaam bij het Haags Gemeentemuseum en Museum Boymans van Beuningen, als kunstcriticus en aan verschillende academies van beeldende kunsten.
Krisis biedt onmiddellijk vrije toegang tot hun inhoud met als uitgangspunt dat het vrij toegankelijk maken van onderzoek voor het publiek een grotere wereldwijde kennisuitwisseling ondersteunt. Artikelen in dit tijdschrift zijn gelicentieerd onder een Creative Commons Attribution 4.0 International License (CC BY 4.0)
University of Groningen Press biedt een publicatieplatform voor tijdschriften, boeken en andere publicaties van faculteiten en onderzoekers die aan of met de Rijksuniversiteit Groningen werken. Ons voorkeursmodel voor publicaties is open access, zodat elke onderzoeker of geïnteresseerde lezer over de hele wereld de informatie kan vinden en er toegang toe heeft, zonder barrières.